Vevőtípusok

Sokféle vevő megfordulhat egy üzletben, de olyan üzlettípusok is vannak, ahol a vevők bizonyos csoportjai vásárolnak. Bizonyára másokon és saját magunkon is tapasztalhattuk már, hogy eltérő üzletekben eltérően viselkedünk, mint vevők. Vannak boltok, ahol igényeljük a segítséget és a szakmai tanácsokat, más üzletekben kifejezetten értékeljük, ha békén hagynak minket. Téged melyik viselkedési forma jellemez leginkább a ruhaboltokban?

A célratörő vásárló a ruhaboltban

Kitűzött célokkal, pontos elképzeléssel érkezel az üzletbe, egyértelmű elképzeléseid vannak azzal kapcsolatban, amit keresel. Nehezen kötsz kompromisszumot, néha úgy érzed, mindent lehet kapni a világon, csak éppen azt a ruhát nem, amit te keresel. Ugyan szívesen meghallgatod az eladók meglátásait, de a végső döntést te hozod meg. Tanácsot, véleményt csak akkor kérsz, ha úgy érzed, szükséged van rá, egyébként nem szereted, ha sürögnek, forognak körülötted. Inkább magányosan térképezed fel a kínálatot.

Több boltbot is céltudatosan felkeresel, összehasonlítasz, átgondolsz, akár félre is rakatsz valamit, mielőtt megvásárolnád. Nem töltesz fölöslegesen sok időt a boltokban, ha nincs amit keresel, vagy túl vagy a projecten, a következő feladatodra koncentrálsz. A lézengős-nézelődés nem a te műfajod. Ugyan nem minden bevásárlókörutad sikeres, sőt előfordul, hogy üres kézzel távozol, de a ruhatárad legnagyobb százaléka átgondolt befektetésnek nevezhető.

Ennek a típusnak egyértelműen előnyére válik a határozottság, viszont észreveheti magán, hogy alkalomadtán rugalmatlan, kevésbé látja meg a kreatív ötleteket, kevésbé kísérletező, nehezebben próbál ki újdonságokat.
Feladata: néha engedje el az elvárásokat és kísérletezzen!

Az ingadozó vásárló a ruhaboltban

Kevésbé vásárlási céllal, mint inkább nézelődni térsz be az üzletekbe. Szeretsz inspirálódni, feltöltődni, ihletet gyűjteni, vagy csak úgy megérinteni a ruhákat, anyagokat, felmérni a terepet. Sokszor a nap kezdetén még nem is tudod, hogy vásárolni fogsz. Ha a helyzet úgy hozza, bárhova, bármikor szívesen betérsz.

Ritkábban van konkrét elképzelésed azzal kapcsolatban mit is szeretnél vásárolni, hosszasan keresgélsz, nézelődsz. Szereted, ha az eladók foglalkoznak veled, ha véleményt mondanak, ha javaslatokat tesznek, segítenek a döntéshozatalban. Egy-egy boltba, butikba szívesen visszatérsz, ha pozitív élményeid voltak. Néha meggondolatlanul vásárolsz, könnyen meggyőzhető vagy, előfordult már, hogy otthon megbántad a vásárlást. Inkább az impulzivitás jellemez, mint a tervezettség, a ruhatáradban így egyszerre vannak jelen a “sorsszerűen ragyogó” és az elhamarkodottan megvásárolt ruhák.

Ennek a típusnak előnyére válik a spontaneitás, a kalandozási vágy, az ihletettség, viszont gyengesége lehet a tervezetlenség, a sodródás, a “majd elfér valahova” típusú ruhák felhalmozása.
Feladata: gyakorolja a listakészítést és merjen nemet mondani egy ruhára.

Képek forrása: Depositphotos


"Ne várj arra, amíg minden jó lesz, mert soha nem lesz tökéletes. Kezdd el most. Minden lépéssel egyre erősebb, egyre tapasztaltabb, magabiztosabb és sikeresebb leszel." Mark Victor Hansen

Molnár Tímea

Hiszem, hogy kortól, nemtől függetlenül mindenkiben ott rejtőzik a vitalitás ahhoz, hogy (újra) megtalálja legbelső erőforrásait, hogy a jó megjelenés fortélyai bárki számára megtanulhatók és segítségükkel kifejezhetjük mindazt a szépséget, ami bennünk lakozik.

“Vevőtípusok” bejegyzéshez 4 hozzászólás

  1. Szia Timi!

    Nem kapcsolódik a poszthoz a kérdésem,de…
    A mostani helyzet hogy folyásolja be a szolgáltatásaidat?
    Hogy fognak jönni hozzád a vendégek?
    Azért is fontos ez számomra,mert még ebben az évben el akarok jutni hozzád.

    Üdv:Sári

    Válasz
    • Kedves Sári!

      Köszönöm az érdeklődésed! Személyes véleményem szerint, illetve a világban jelenleg zajló folyamatok alapján sajnos több hetes, akár néhány hónapos leállással kell számolnia minden szolgáltatónak. Jelenleg mindenki csak reméli, hogy nyárra, őszre rendeződhet az élet, de ez sajnos egyelőre hatalmas kérdőjel. Pontos dátumokat így én sem tudok mondani, a jelenlegi foglalásokat optimistán próbálom átcsoportosítani, a többi kiderül…

      Remélem idén találkozhatunk! 🙂

      Üdv!
      Timi

      Válasz
  2. Ez egy érdekes bejegyzés… Régebben (lánykoromban) gyakran betértem a boltokba nézelődni, aztán gyakran “szerelemből vásárlás” lett a vége, megvettem mindent, ami megtetszett. Örültem a szerzeményeimnek és hordtam is őket.
    Ma már (háziasszonyként) nagyon be kell osztanom a pénzt és nagyon céltudatosan megyek vásárolni – gyakorlatilag csak akkor, ha végképp muszáj (valami tönkrement, elszakadt stb.). Szabályosan megutáltam ezt a tevékenységet, fölösleges időpazarlásnak tartom.
    De ami mindkét helyzetben igaz rám, hogy mindig is rühelltem, ha az eladók körülöttem sürgölődtek!!! Még be sem léptem a boltba, már ott voltak, hogy “Miben segíthetek?”. Tudom, ez a dolguk, nem szép dolog haragudni rájuk ezért, de engem világéletemben halálra idegesített! Tanácsot nekem csak akkor adjanak, csak ha kérek! Általában csak az érdekel, hogy hol a próbafülke, illetve van-e másik méretben az adott darab.
    Véleményt egyáltalán nem kérek, látom én magam a tükörben. Mindig éreztem a hátsó szándékot a hízelgés mögött – az a cél, hogy eladják a ruhát. Igen, tudom, ez a dolguk, ezért kapnak jutalékot, stb. De éppen ezért számomra nem is hiteles a véleményük.
    És nagyon kellemetlen, hogy vissza kell utasítanom őket, hisz tudom, hogy alapvetően jót akarnak. Néha (merő udvariasságból, hisz olyan kedves, nem akarom megbántani) hagytam magam rábeszélni néhány holmira, amit aztán soha nem hordtam, és ilyenkor mindig megbántam, hogy egyáltalán szóba álltam az eladóval.
    Tudom, ez gonoszul hangzik, hisz a saját gyengeségem bizonyítja, de épp ezért kerülöm az ilyen helyzeteket. Emiatt utálok márkaboltokba is járni, sokkal szívesebben vásárolok a turkálókban, piacokon, ahol békén hagynak.

    Válasz
    • Kedves Juli!

      Köszönöm a hozzászólásod!
      Érdemes néha az eladók szemszögéből is átgondolni a helyzetet, hiszen senkinek nincs a homlokára írva, milyen vevőtípus. Az erőszakos tukmálás valóban nem kellemes, egyeseknek akár riasztó is lehet. Más meg azon sértődik meg, ha hozzá se szólnak. Nem árt némi emberismeret is az eladó oldaláról.

      Másfelől sok olyan üzlet van, ahol egyszerűen már nem is azért vannak ott az eladók, hogy a régi, klasszikus értelemben kiszolgáljanak, csak árufeltöltők, árurendezők, logisztikai munkatársak, akiknek a rengeteg feladat mellett alig, vagy nem jut ideje a vevőkre. (A nem az én részlegem – kifogás talán a legjellemzőbb.)

      Szóval… igen, ahány bolt, ahány vevő, ahány eladó, annyi szokás…

      Üdv!
      Timi

      Válasz

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

A Stílus mentor sütiket használ, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassa. A weboldal igénybevételével elfogadod a sütik használatát. Bővebben

2015. október 1-től az EU-s jogszabályokhoz igazodva a hazai weboldalakon is kötelező tájékoztatni a látogatókat arról, ha a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. <br><br> A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal/szolgáltató helyez el a látogató számítógépén, hogy minél egyszerűbbé, és hatékonyabbá tegye a böngészést. A weboldal igénybevételével együtt elfogadod a sütik használatát. Amennyiben nem szeretnél sütiket kapni, akkor zárd be a weboldalt, vagy tiltsd le a sütiket a böngésződ beállításaiban. <br><br> Bővebb információt az <a href="https://stilusmentor.hu/adatvedelmi-nyilatkozat" target="_blank">Adatvédelmi nyilatkozatban</a> olvashatsz.

Bezár