Munkahelyi öltözködés

Elég gyakran megesik (különösen a nyári időszakban), hogy az embert egyik másik kollégája, üzlettársa, vagy csak a kedvenc sarki fűszerese meglepi valami egészen szokatlan összeállítással.

Nem tudom, mással is előfordult-e már, velem megesett, hogy egy üzleti megbeszélésen a jelenlévők mindegyike az előadást tartó hölgy melleit bámulta, mivel a legjobb szándékkal sem lehetett máshová nézni a szobában. És ezen a megbeszélésen kizárólag nők vettek részt. Ilyenkor az ember kicsit feszeng, valaki magában morog, mások humoros oldalról próbálják megközelíteni a helyzetet és elnézően mosolyognak.

Amiben azonban mindenki biztos lehet, hogy a felvázolt üzleti ajánlatot, legyen bármilyen kecsegtető, igen nehéz komolyan venni. Miután az előadást tartó hölgy távozott, szinte mindenki azonnal a közszemlére tett bájairól kezdett el beszélni.

Közhelynek számít, de valóban nem érdemes elfeledkeznünk arról, milyen üzenetet is közvetítünk mások felé a viseletünkkel. Főleg a munkahelyünkön illő a munkakörünk arculatának megfelelő öltözékben megjelennünk. Természetesen egy rendszergazdától senki nem várja el, hogy öltönyben és nyakkendőben bukkanjon fel, ha lefagy a gépünk, de ha a cégigazgatót látjuk meg a folyosón farmerben és pólóban, már elég más a benyomás.

Nézzünk példaként néhány általános feltételezést egyes szakmákkal kapcsolatban.

Pénzügyi,
banki szektor
Tanítás,
kereskedelem
Művészet, divat, szórakoztatóipar, reklám
Elérni kívánt üzenetIrányadó,
konzervatív,
kompetens
Megbízható,
nyitott,
kommunikatív,
képzett
Kreatív,
naprakész,
innovatív
StílusKlasszikus stílus, magas minőség, visszafogott szín és mintavilágKiforrott stílus, jól szabott, kényelmes holmik, kötetlenebb, de csinos öltözékEgyedi stílus, változatos szín és formavilág, érdekes kiegészítők

Vajon milyen öltözéket érzünk helyénvalónak és hitelesnek egy adott szakmában?

Milyen benyomásunk támad, ha az adott munkakörtől teljesen eltérő összeállítással találjuk szembe magunkat?

De hiszen mindez annyira evidens, hogy beszélni sem érdemes róla! – mondhatnánk, és valóban, annak kellene lennie. Mégis elég az esti híradót megnéznünk, vagy bemennünk egy üzletbe, hogy lássuk, mennyire disszonáns benyomást keltenek az emberek a munkahelyünkön.


"A vonzó ajkak érdekében, mondj kedves szavakat. A kedves szemekért, keresd a jót az emberekben. A karcsú alakért, oszd meg ételed az éhezőkkel. A szép hajért, hagyd a gyermeknek, hogy ujjaival végigsimítsa naponta. A lelki egyensúlyért, sétálj azzal a tudattal, hogy sohasem vagy egyedül." Audrey Hepburn

Molnár Tímea

Hiszem, hogy kortól, nemtől függetlenül mindenkiben ott rejtőzik a vitalitás ahhoz, hogy (újra) megtalálja legbelső erőforrásait, hogy a jó megjelenés fortélyai bárki számára megtanulhatók és segítségükkel kifejezhetjük mindazt a szépséget, ami bennünk lakozik.

Szólj hozzá!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

A Stílus mentor sütiket használ, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassa. A weboldal igénybevételével elfogadod a sütik használatát. Bővebben

2015. október 1-től az EU-s jogszabályokhoz igazodva a hazai weboldalakon is kötelező tájékoztatni a látogatókat arról, ha a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ.

A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal/szolgáltató helyez el a látogató számítógépén, hogy minél egyszerűbbé, és hatékonyabbá tegye a böngészést. A weboldal igénybevételével együtt elfogadod a sütik használatát. Amennyiben nem szeretnél sütiket kapni, akkor zárd be a weboldalt, vagy tiltsd le a sütiket a böngésződ beállításaiban.

Bővebb információt az Adatvédelmi nyilatkozatban olvashatsz.

Bezár