Ősidők óta tervezem, hogy írok egy bejegyzést II. Erzsébet királynőről, mivel nagyjából minden Nyár típusnak útravalóul adom a színtanácsadások során, hogy tanulmányozzák egy kicsit a megjelenését. Nem azért, mert egy divatikon, – bár az öltözködése tradicionális, professzionális és következetes volt mindig is – hanem azért, mert tökéletes példája egy Nyár típus életútjának és színvilágának.
II. Erzsébet és a Tél…
Acélkék szemek, hamvasszőke haj, porcelán bőr. Mintha csak megtestesítené az ideális alaptípust, II. Erzsébet királynő a legletisztultabban képviseli a Hideg Nyár karakterét. Ennek a típusnak minden színcsoportból a legkékesebb, leghűvösebb tónusok állnak jól. A Tél típusú színek éppen-csak elfogadhatók, főként fiatalon. Idősebb korban inkább már kicsit komorrá válnak. De ékszerekkel, sminkkel tolerálhatók.
![]() | ![]() |
A Tél típusú színvilág túl kontrasztos a számára. | Bár a színek hidegek, az összhatás túl sötét. |
![]() | ![]() |
A fekete-magenta összeállítás némiképp sápasztó. | A sötét-világos kontrasztok vibrálnak rajta. |
II. Erzsébet és a Tavasz…
Találkoztam olyan megközelítéssel is, hogy II. Erzsébet királynő fiatalon Tavasz típus volt, idősebb korában Nyár típussá vált. Véleményem szerint ez a fajta “színváltás” genetikailag lehetetlen. Kisebb változások érik az embert élete során, de maximum egyénenként fakul, lágyul a korral.
A tavaszi színek minden életkorában túlragyogták II. Erzsébetet, legyen szó akár barackrózsaszínről, vagy az általa nagyon kedvelt kivizöldekről. A Nyár típusokon utóbbi mindig kissé papagáj-effektust kelt még akkor is, ha egy királyi szabóságban készült, tökéletes blézerről beszélünk.
Árulkodó továbbá, hogy II. Erzsébet egész életében a fuksziásabb rúzsokat részesítette inkább előnyben, bizonyára ösztönösen megpróbálta ellensúlyozni a túlzó színek hatását. (Az a bizonyos belső “szín-iránytű” működik!)
![]() | ![]() |
Tipikus példáját látjuk a Nyár típust leuraló tavaszi színhatásnak. Az arc, a szem, az ajkak mind eltűnnek a ruha tündöklése mellett. Egyszerűen vizuálisan másodhegedűssé válik a viselője a ruhában. | Sok mindent kompenzálhatunk fiatalabb korunkban, de a lazacrózsaszín teljes estélyi díszben sem lesz a legelőnyösebb, ha Nyár típusok vagyunk. |
![]() | ![]() |
II. Erzsébetről nem mondható, hogy félne a színektől, még akkor sem, ha a sárgás, friss zöldek nem tartoznak a legjobb árnyalatai közé. (Ugye, ugye, a fukszia rúzs!) 🙂 | A rózsás-hűvös arcszín nagyon vörössé tud változni a narancsok mellett. A narancsok egyetlen árnyalata sem elfogadható a hideg típusokon, hiszen a színtudomány elvei szerint abszolút meleg színeknek tekinthetők! |
II. Erzsébet és az Ősz…
Az Ősz típusok lágyságát sok Nyár típus érzi közel magához, mégsem keltenek megfelelő hatást az arcuk közelében. Ugyan nem tudnak hasonlóképp világítani, elütni tőlük, mint a tavaszi árnyalatok, de összhatásukban ugyanúgy sárgítják, árnyékolják az arcvonásokat. Jó példa erre II. Erzsébet is, akin az Őszi színek kissé ódivatúnak, konzervatívnak hatnak.
![]() | ![]() |
A borsózöld inkább az Ősz típusok színvilágába tartozik, önmagában túl földszerű a Nyarakon. | A csodás sütőtökszín szinte varázslatosan életre kelti a vöröshajú típusokat, a kék szemű, hamvas hajszínű Nyár típusokat inkább nyúzottabbá teszi optikailag. |
![]() | ![]() |
Míg egy teveszőr-szín minden meleg színtípus gardróbjának kötelező eleme, a hideg színtípusok jobban teszik, ha inkább távolabb helyezik az arctól. | Szintén egy önmagában harmonikus, de végeredményben túl drappos, túl sárgás összeállítás példázza, hogy II. Erzsébet királynő nem nevezhető igazán meleg színtípusnak. Még ha az a bizonyos fukszia rúzs, és a szürkésbarna kalap ellensúlyozza is valamennyire az összképet. |
II. Erzsébet és a Nyár…
Hihetetlen mennyiségű képanyag bizonyítja, hogy II. Erzsébet egy csodálatos, ezüstös, rózsás Nyár típus! Talán nem véletlen, hogy az orgonalilák, levendulakékek, púderrózsaszínek, szürkék, citromsárgák, türkizzöldek uralják a ruhatára legnagyobb százalékát. Bármilyen életkorában is szemléljük a róla készült fényképeket, üdévé és virulóvá mindig is a pasztell színek varázsolták őt.
![]() | ![]() |
Minden hideg színtípuson megfelelő egy babarózsaszín, vagy púderrózsaszín, különösen a kék szeműek használhatják igazi ütőkártyaként ezeket az árnyalatokat! | Idősebb korára II. Erzsébet színvilága még porcelánossabbá, áttetszőbbé vált, így a hozzá hasonló, friss, hideg pasztellszínek állnak a legszebben az arcához. |
![]() | ![]() |
Egy igazán különleges összeállítás az ötvenes évekből. Nemcsak a blézer anyagválasztása izgalmas, de a színe is! | A lilák végtelen árnyalata a Nyár típusok rendelkezésére áll, ha a róla készült képeket nézegetjük úgy tűnik, II. Erzsébet is előszeretettel használja ezt a fejedelmi színt! |
Bizonyára protokolláris funkciói is vannak egy-egy darabnak a szekrényében, hiszen a Királynőnek mindig ki kell tűnnie a tömegből. Általánosságban azonban elmondható, hogy II. Erzsébet egész életében bátran használta a színeket, ezért nagyon tanulságos végigkövetni az életét ebből a nézőpontból (is).
Borítókép forrása:
https://hu.m.wikipedia.org
"A színek a fény tettei és szenvedései." Goethe