A színtípusok és az életkori változások összefüggéseiről elmélkedtünk a sorozat előző részeiben, folytassuk most a kérdéskört a Nyár típusokkal!
Nyárból nyárba
A Nyár típusok esetében nagyon kicsi mozgástér figyelhető meg, hiszen egy eleve visszafogott, közepes kontrasztértékű típusról beszélünk. Idősebb korba lépve mindez az összhatás lágyulhat, világosodhat, de óriási változásokra nem igazán érdemes számítania egy Nyár típusnak a színvilágát illetően, mert várhatóan nem lesznek. 🙂
NYÁR TÍPUSOK | Változás jellege | Várható irány | Alternatíva |
Hideg Nyár (Nyár-Tél) | abszolút hideg, lágyabb, világosabb | Hideg Nyár | Világos Nyár |
Lágy Nyár (Nyár-Ősz) | lágyabb, világosabb | Lágy Nyár | Világos Nyár |
Világos Nyár (Nyár-Tavasz) | világosabb | Világos Nyár | nincs |
Hideg Nyár – közepes erősségű színvilágát egy jellemzően kék(es) szemű Hideg Nyár élete végéig megtartja. A haj őszülésével a színek átcsúszhatnak a teljesen szürkés-kékes irányba. A deres szín különösen jól áll ennek a típusnak, hiszen egyfelől kiemeli a szemeit, másfelől gyönyörűen támogatja az egész színpalettáját!
Az ezüstös-szürkés hajszínre akár rá is erősíthet festéssel, bemosással. Minél ezüstösebb, annál jobb!
A hűvös, rózsás, világos-bézs arcszín mellé idős korban különösen illeni fognak a légies, világos pasztell színek, így ha kedve tartja, egy Hideg Nyár bármikor elmozdulhat a Világos Nyár felé.
Lágy Nyár – a kor előrehaladtával a lágy típusok csak tovább lágyulnak, színeik még törtebbek, még elmosódóbbak lesznek. Így semmiképp sem javasolt a Hideg Nyár színeivel kacérkodniuk, mert elnyomják őket. Némi kontrasztértéket visszacsempészhetünk az arc mellé egy festéssel, de összességében a szürkés-mákos-őszes hatás bizonyosan nem válik hátrányára ennek a típusnak sem.
Talán hófehér hajra nem érdemes váltania: a túl világos hajszín ugyanis ülhet fehér gyapjúfelhőként egy lágy típus fején. A Lágy Nyár típusok gyöngyszőkére, hamvasszőkére festve kissé elmozdulhatnak a Világos Nyár színei felé, de javasolt mindemellett a típusra jellemző szürkés-ködös hatást megtartani.
(A sötétebb Lágy Nyár típusok megőszülve maximum az „alap” Lágy Nyár típusig világosodhatnak, a Világos Nyár értékeit nem fogják elérni. Ebben az esetben a bőrszín kissé olívásabb-kreolosabb árnyalata az, ami egészében továbbra is igényelni fogja a a fátyolosabb összhatást.)
Világos Nyár – Ez a típus, ami nem nagyon mozdul semerre, ugyanis nincs hova. A haj őszülésével a paletta kicsit fémesebbé, ezüstösebbé válhat, (kevesebb tavaszi átkacsintással), de látványosan megváltozni idős korára egy Világos Nyár bizonyosan nem fog.
A típus fő ellenlábasai továbbra is a sötét és az élénk színek maradnak, ezek ugyanis még távolabb kerülnek tőle a haj őszülésével. Ha nem ragaszkodik az ezüstös hajkoronához (ami amúgy nagyszerűen áll neki is), bármikor átválthat gyöngyszőkére, hamvasszőkére. A sárgás-mézes-aranyló tincsek felé továbbra se csábuljon el, idős korára se lesznek előnyösek a számára!
Víz-ég-felhő és pasztell
Ezekkel a jelzőkkel írható le leginkább egy idősődö Nyár típus, aki színvilágában jellemzően egy könnyed impresszionista festményre emlékeztethet minket. Mindez nagyon fiatalos, friss, üde benyomást kelt rajta, javasolt tehát sokkal inkább a világosabb, mint a sötétebb, komorabb tónusokat választani ötven-hatvan-hetven felett.
“Légy mindig önmagad. Ne kövess áramlatokat. Ne engedd, hogy a divat birtokoljon téged, te döntsd el, mi vagy és mit akarsz kifejezni azzal, ahogyan öltözöl és ahogyan élsz.” Gianni Versace
Kedves Timi! Ezt a bejegyzést olvasva Rájöttem, hogy a hideg nyár típus valami csodálatos színvilágú! (jó, persze, a többi is, de a hideg nyár fölött eddig valamiért elsiklottam!) Valószínűleg inkább vagyok jómagam lágy nyár, de mégis meg szeretném kérdezni, hogy a Hideg nyarak jellemzően mindig kék/szürke szeműek és barna hajúak? Világosabb hajszínnel (mondjuk sötétszőke talán a neve) és zöld (nem kékes, hanem inkább sárgászöld) szemmel nem szoktak hideg nyarak előfordulni? Vannak olyan „vízválasztó” színárnyalatok, amikből könnyebben látszik, hogy Hideg vagy Lágy nyár-e valaki? (olyasmi hogy pl a fukszia nagyon jó az egyiknek, a másiknak nem…Nekem eléggé Jolly Joker színem, ellenben pl nem találok olyan sárgát, ami mellett ne borulna lángba azonnal az amúgy sápadt, „színtelen” arcom.)
Szia Mandi!
Köszönöm a hozzászólásodat, örülök, hogy felfedezted a Hideg Nyár palettáját! 🙂
A HNY jellemzően hűvös, szürkés, kékes-lilás érzetű, és középélénk típus, tehát a LNy színei kevesek rajta, kicsit tompák, erőtlennek hatnak, mivel adottságaiban közelebb van a Hideg Télhez, mint egy lágy típushoz.
Itthon, eddigi tapasztalataim alapján 90%-ban a kék-szürke szemszín a domináns ennél a típusnál, az a néhány barna szemszín, amit láttam, kicsit erőteljesebb volt, mint a LNY „mocsárzöldes-sárgás-barnás” szemszínei. (De persze kivételek mindig lehetnek) 🙂
A fő vízválasztó talán a rózsaszín és a lila.
A HNY rózsaszínjei kicsit ciklámenesebbek, púderesebbek, a LNY rózsaszínjei bágyadtabbak, vörösebbek-barnásabbak.
A HNY lilái a kékes-orgonás-ibolyás lilák, a LNY lilái inkább a vöröses-padlizsános lilák.
Illetve a HNY-nak nem állnak rosszul a Világos Nyár árnyalatai sem, főként a bőrtónus világossága okán.
A LNY itt egy kicsit lecsúszik, ugyanis ő a világossági értékben megáll egy szürkésebb, tompább értéknél.
Remélem tudtam segíteni!
Üdv!
Timi
Szia Timi!
Jó a cikk, mint ahogy a többi is, nagyon színvonalas a blogod! Sokat merítek belőle.
Kíváncsian várom a tavaszt, mert ugye a meleg tónusból vált át a hamvasba. Tapasztalom magamon, hogy olyan színek is jól állnak, amelyek régebben pocsékul, ellenben a kedvenc meleg árnyalataim elidegenedtek tőlem Szóval tényleg kíváncsi vagyok ezekre a változásokra…
Üdv,
Gyöngyi
Kedves Gyöngyi!
Köszönöm a hozzászólásodat, örülök, hogy tetszik az oldal! 🙂
A tavasz típusoknál én úgy gondolom, egyedül a világos tavasz csúszhat át világos nyárba idős korában.
A természetes őszülés némiképp letompítja a meleg típusokat, viszont teljesen szerintem egy klasszikus, vöröses hajú karakter sose kerül át a hideg színvilágba, legfeljebb semlegesebb területre.
Üdv!
Timi