Az előnytelen színek fizikai reflexiói egyes típusoknál egy kicsit eltérők, viszont van egy nagyon domináns, optikai jelzés, amit legjellegzetesebben a Tél típusokon figyelhetünk meg:
A hajszín fekete parókává válik az előnytelen színek mellett!
Ha disszonáns árnyalat kerül az arcunk közelébe, mindig összetett hatást láthatunk:
– A bőrtónus elszíneződik.
– A bőrhibák kiugróbbá válnak.
– A szemkörnyék karikásabbá válik.
– A szemszín letompul.
– Az ajkak elszíneződnek.
– A hajszín (a Tél típusoknál) uralkodóvá válik az összképben.
Miért?
Mert az egymást negatívan kioltó színreflexióban minden árnyalat kicsit leszürkül, vagy eltolódik, kivéve a Tél típusok közép-sötétbarna hajtónusa.
Tegyünk feketét tompa és fáradt színek közé. Mit fogunk észrevenni mindenből? A feketét. (Lássuk be, kevés dolog tudja kimozdítani a feketét a „feketeségéből.”) Így válik a Tél típus amúgy nemes hajszíne rideggé, sprőddé egy előnytelen színhatásban, és mint ilyen, azonnal magára vonja a figyelmet.
Nézzünk egy konkrét példát:
Jennifer Connelly igazi, klasszikus Hófehérke típus, középbarna, hamvas hajszínnel (vagy egy nagyon jó fodrásszal).
A mosott kőszínű kabát tompítja az arcát, viszont túlzóan felerősíti a hajszínét, mint az a bal oldali képen is látható. A pasztell színvilág nem előnyös a Tél típusoknak. (Se a hajszínüknek.) 🙂
Ha az arc közelében viselt színek képesek válaszolni a hajszínben rejtőző (közel fekete) mélységekre, akkor a hajtónus is az egység részévé válik, nem követel magának túlzó figyelmet. Mint a jobb oldali képen látható, ahol a hófehér blúz mellett a haj gyönyörű, fekete végpontban teljesedhet ki, a tiszta piros pedig megkoronázza ezt az összhatást.
Amikor elillan a hajszín
A visszafogottabb hajszínek éppen fordítva működnek, azaz szélsőséges színhatások mellett elszürkülnek, eltűnnek, kevesebbnek látszanak. És nem csak a hajszín, a szemöldök is kopottá válik!
(Férfiaknál gyakran lehet látni, mintha a kopaszodás is jelentősebbnek tűnne egy túl sötét, túl intenzív árnyalat tompító hatása mellett. Erre mondhatjuk, hogy az előnytelen színek mellett magasabb a homlokunk is.)
Miért?
Azért, mert a tompább hajszín nem tudja felvenni a versenyt egy sokkal mélyebb és karakteresebb árnyalattal.
Ez a hatás minden világos-közepes színtípuson megfigyelhető, legyen szó Nyarakról, Tavaszokról, Őszökről.
Ha a színtulajdonságaink visszafogottabbak, sokkal jellemzőbben válunk mi magunk „kevesebbé” egy szín mellett.
Lássuk az ellenpéldát.
Diana hercegné tökéletesen megtestesítette a Nyár típust. Hogy Világos, vagy inkább Hideg Nyár típus volt-e, arról megoszlanak a vélemények. Egy biztos, ha megnézzük a fenti példához hasonló összeállításban, nagyon jól látszik, mennyire sápasztó is volt rá nézve a télies színpárosítás.
Ugyanis a fekete mellett nem tudnak azok a fény-árnyék játékok megmutatkozni, amik a maguk természetességében a legsötétebb és legvilágosabb pontokként működnek a megjelenésben. A fekete és a piros uralja a képet.
Ha azonban Diana adottságaihoz közelebbi, és visszafogottabb színhatást figyelünk meg, mint a jobb oldali példán, látható, hogy mennyire szépen kiegészítik egymást az árnyalatok a hajában, és a kabátban. A ruha legsötétebb és legvilágosabb pontjai viszonylag közel állnak Diana legsötétebb és legvilágosabb jegyeihez, így végeredményben az arc tud a középpontban lenni.
Az, ami kevés egy Tél típusnak, éppen elegendő egy Nyár típusnak és fordítva.
Mi a tanulság mindebből?
Talán az, hogy érdemes megfigyelnünk, hogyan is változik, erősödik, tompul a hajszínünk szín-és fényhatása egy-egy árnyalat közelségére. Az talán biztosan mondható, hogy egy sötétbarna/fekete hajszín és a tompa színek csatájából sose az előbbi kerül ki vesztesként. Ez is egy jó kiinduló pont lehet a színeink felfedezésében.
"Amikor azt érezzük, hogy itt a változás ideje, gyakran estétől reggelig akarunk valakivé válni. Ennek ellenére tartós eredmény nem születik egy pillanat alatt. Olyan fejlődési folyamat ez, amit nem lehet erőltetni, mert természetes módon megy végbe. A változások apránként, napról napra történnek." Yehuda Berg
Szia Timi!
Jó,már a blogolvasók is megszokhatták,hogy MINDIG valamilyen kérdéssel fordulok hozzád.
Hát…most sem lesz másképp😆
Pát héttel ezelött vettem egy mahagóni hajszinezőt,azon az alapon,hogyha Sötét ősz típus vagyok biztosan jól kell állnia.De eddig még visszakoztam.
Mert:
1,Félek attól,hogyha a nagyrésze ki is mosódik,egy kis része még benne fog maradni a hajamban,hiába,hogy hajszinező.
2,Jó,a megjelenés egészéhez kell mérni a hatást,de én különösen aggódok attól,hogy hogy fog illeni a szemöldökömhöz az árnyalat.
Mert akárhogy is nézegettem,a szemöldököm szürkés alapú,és nem meleg árnyalatú.(bár lehet,hogy az objektív szemüvegem van rajtam,mert a napfényben látok egy kis szőkés-meleg csillogást)
Mit gondolsz?Hogyha mégis beszínezem,akkor a szemöldökömnek is bele kell simulnia a hajam színéhez,és nem egy szürke vonalként fog ott lenni.Mert én leginkább ettől tartok.
Üdv:Sári
Kedves Sári!
Köszönöm a hozzászólásod.
Nehéz látatlanban igazán jó tanácsot adni, mivel nem tudom, milyen a hajszíned, a szemöldököd és a színező.
Tapasztalataim alapján mindenképpen professzionális terméket érdemes keresni, de a hajszínezők kimosódása egyénenként változó (volt-e előtte festve a haj vagy nem, hányszor mosol hajat egy héten, milyen sötét-világos a saját hajszíned stb.)
Ha szürkés alapú a szemöldököd, lehet, hogy nem vagy meleg színtípus? A nyár-és a tél típusok szemöldöke kifejezetten inkább szürkés, mint barnás.
Lehet érdemesebb lenne nem a teljes hajadat beszínezni, hanem mondjuk csak pár tincset, hogy lásd az eredményt. 🙂
Melírozós sapkát bármelyik fodrász kellékben vehetsz ehhez a művelethez.
Üdv!
Timi