Életkorok, (szín)változások 3. rész – a Nyár típusok

A színtípusok és az életkori változások összefüggéseiről elmélkedtünk a sorozat előző részeiben, folytassuk most a kérdéskört a Nyár típusokkal!

Nyárból nyárba

A Nyár típusok esetében nagyon kicsi mozgástér figyelhető meg, hiszen egy eleve visszafogott, közepes kontrasztértékű típusról beszélünk. Idősebb korba lépve mindez az összhatás lágyulhat, világosodhat, de óriási változásokra nem igazán érdemes számítania egy Nyár típusnak a színvilágát illetően, mert várhatóan nem lesznek. 🙂

NYÁR TÍPUSOK Változás jellege Várható irány Alternatíva
Hideg Nyár
(Nyár-Tél)
abszolút hideg, lágyabb,
világosabb
Hideg Nyár Világos Nyár
Lágy Nyár
(Nyár-Ősz)
lágyabb, világosabb Lágy Nyár Világos Nyár
Világos Nyár
(Nyár-Tavasz)
világosabb Világos Nyár nincs

Hideg Nyár – közepes erősségű színvilágát egy jellemzően kék(es) szemű Hideg Nyár élete végéig megtartja. A haj őszülésével a színek átcsúszhatnak a teljesen szürkés-kékes irányba. A deres szín különösen jól áll ennek a típusnak, hiszen egyfelől kiemeli a szemeit, másfelől gyönyörűen támogatja az egész színpalettáját!
Az ezüstös-szürkés hajszínre akár rá is erősíthet festéssel, bemosással. Minél ezüstösebb, annál jobb!

A hűvös, rózsás, világos-bézs arcszín mellé idős korban különösen illeni fognak a légies, világos pasztell színek, így ha kedve tartja, egy Hideg Nyár bármikor elmozdulhat a Világos Nyár felé.

Lágy Nyár – a kor előrehaladtával a lágy típusok csak tovább lágyulnak, színeik még törtebbek, még elmosódóbbak lesznek. Így semmiképp sem javasolt a Hideg Nyár színeivel kacérkodniuk, mert elnyomják őket. Némi kontrasztértéket visszacsempészhetünk az arc mellé egy festéssel, de összességében a szürkés-mákos-őszes hatás bizonyosan nem válik hátrányára ennek a típusnak sem.

Talán hófehér hajra nem érdemes váltania: a túl világos hajszín ugyanis ülhet fehér gyapjúfelhőként egy lágy típus fején. A Lágy Nyár típusok gyöngyszőkére, hamvasszőkére festve kissé elmozdulhatnak a Világos Nyár színei felé, de javasolt mindemellett a típusra jellemző szürkés-ködös hatást megtartani.

(A sötétebb Lágy Nyár típusok megőszülve maximum az “alap” Lágy Nyár típusig világosodhatnak, a Világos Nyár értékeit nem fogják elérni. Ebben az esetben a bőrszín kissé olívásabb-kreolosabb árnyalata az, ami egészében továbbra is igényelni fogja a a fátyolosabb összhatást.)

Világos Nyár – Ez a típus, ami nem nagyon mozdul semerre, ugyanis nincs hova. A haj őszülésével a paletta kicsit fémesebbé, ezüstösebbé válhat, (kevesebb tavaszi átkacsintással), de látványosan megváltozni idős korára egy Világos Nyár bizonyosan nem fog.
A típus fő ellenlábasai továbbra is a sötét és az élénk színek maradnak, ezek ugyanis még távolabb kerülnek tőle a haj őszülésével. Ha nem ragaszkodik az ezüstös hajkoronához (ami amúgy nagyszerűen áll neki is), bármikor átválthat gyöngyszőkére, hamvasszőkére. A sárgás-mézes-aranyló tincsek felé továbbra se csábuljon el, idős korára se lesznek előnyösek a számára!


Ilyen volt, ilyen lett…

Talán nincs is közismertebb nyár típus II. Erzsébetnél, aki igazi pasztell királynőként öltözködik. (Tudjuk, ha van egy jó ruhád, szerezd be a lehető legtöbb színben!) 🙂

Bár nem szeretek régi, kopott, színezett fényképek alapján bárkiről is (színtani) ítéletet hozni, több mint valószínű, a királynő Hideg Nyár típusba tartozhatott fiatalon is.


A hűvös, arisztokratikus színvilág nagyon jól kiemelte fémesen kék szemeit, hamvas-szürkés hajszínét. Találkoztam olyan elemzéssel, ami tavasz típusba sorolta őt fiatalon, de akár a régebbi, akár a kétezres évekbeli fényképeit nézzük, látható, mennyire előnytelenül állnak számára a korallos-lazacos-aranyló színek.

Idősebb korára a megjelenése összhatása továbbra is porcelános, áttetsző, rózsás, sőt, ha lehet még hűvösebbé vált. A harsány Tél típusú színvilág kissé rikító rajta, de némi kontraszt továbbra sem áll neki rosszul!

Továbbra is Hideg Nyárként…


Hasonlóképp Hideg Nyár típusnak gondolom/látom a fiatal Anthony Hopkinst, aki a korán és előnyére őszülő férfiak népes táborát erősítette.

Egy Nyár típus a kék és a szürke színek bázisát soha se veszíti el, élete végig bátran támaszkodhat rájuk. Ezt láthatjuk Hopkinson is, aki a fekete mellett gyakran választ pasztellesebb, szürkésebb tónusokat is az öltözködésében, nyilvános megjelenéseiben szinte mindig nagyon választékos és elegáns!

Kifehéredett hajszínével, rózsás-bézses bőrtónusával továbbra is egyértelműen Nyár típus, nyolcvan évesen talán inkább a Világos Nyár színvilágához került kissé közelebb. Nagyon jól állnak rajta a törékenyebb színek, mint a babarózsaszín, a púderlila, az égkék. A világos tónusok nagyszerűen kiemelik a szemeit, a hajszínét, ugyanakkor nem mondhatjuk, hogy mellettük bármit is veszített volna jellegzetes, szuggeszív, férfias kisugárzásából.

(Talán Hopkins szemszíne kevésbé karakteres, mint II. Erzsébeté, a világosabb kék szemek idősebb korban gyakran szürkülnek, fátyolosodnak, ami szintén lágyíthatja a színtípust. De a kék szemek mindig nagyon becsapósak a fényképen, élőben kell látni őket a kérdés tisztázásához. 🙂 )


Víz-ég-felhő és pasztell

Ezekkel a jelzőkkel írható le leginkább egy idősődö Nyár típus, aki színvilágában jellemzően egy könnyed impresszionista festményre emlékeztethet minket. Mindez nagyon fiatalos, friss, üde benyomást kelt rajta, javasolt tehát sokkal inkább a világosabb, mint a sötétebb, komorabb tónusokat választani ötven-hatvan-hetven felett.

 

Képek forrása: google

"Egy ruha nem lóghat csak úgy a testen, követnie kell a vonalait. Alázatosan kell kísérnie a viselőjét, s ha egy nő elmosolyodik benne, a ruhának is ragyognia kell vele együtt." Madeleine Vionnet

A szerzőről:

Hiszem, hogy kortól, nemtől függetlenül mindenkiben ott rejtőzik a vitalitás ahhoz, hogy (újra) megtalálja legbelső erőforrásait, hogy a jó megjelenés fortélyai bárki számára megtanulhatók és segítségükkel kifejezhetjük mindazt a szépséget, ami bennünk lakozik.

4 hozzászólás

  1. Mandi 2017-04-24 - 18:40 - Válasz

    Kedves Timi! Ezt a bejegyzést olvasva Rájöttem, hogy a hideg nyár típus valami csodálatos színvilágú! (jó, persze, a többi is, de a hideg nyár fölött eddig valamiért elsiklottam!) Valószínűleg inkább vagyok jómagam lágy nyár, de mégis meg szeretném kérdezni, hogy a Hideg nyarak jellemzően mindig kék/szürke szeműek és barna hajúak? Világosabb hajszínnel (mondjuk sötétszőke talán a neve) és zöld (nem kékes, hanem inkább sárgászöld) szemmel nem szoktak hideg nyarak előfordulni? Vannak olyan “vízválasztó” színárnyalatok, amikből könnyebben látszik, hogy Hideg vagy Lágy nyár-e valaki? (olyasmi hogy pl a fukszia nagyon jó az egyiknek, a másiknak nem…Nekem eléggé Jolly Joker színem, ellenben pl nem találok olyan sárgát, ami mellett ne borulna lángba azonnal az amúgy sápadt, “színtelen” arcom.)

    • Molnár Tímea 2017-04-24 - 19:26 - Válasz

      Szia Mandi!

      Köszönöm a hozzászólásodat, örülök, hogy felfedezted a Hideg Nyár palettáját! 🙂

      A HNY jellemzően hűvös, szürkés, kékes-lilás érzetű, és középélénk típus, tehát a LNy színei kevesek rajta, kicsit tompák, erőtlennek hatnak, mivel adottságaiban közelebb van a Hideg Télhez, mint egy lágy típushoz.

      Itthon, eddigi tapasztalataim alapján 90%-ban a kék-szürke szemszín a domináns ennél a típusnál, az a néhány barna szemszín, amit láttam, kicsit erőteljesebb volt, mint a LNY “mocsárzöldes-sárgás-barnás” szemszínei. (De persze kivételek mindig lehetnek) 🙂

      A fő vízválasztó talán a rózsaszín és a lila.
      A HNY rózsaszínjei kicsit ciklámenesebbek, púderesebbek, a LNY rózsaszínjei bágyadtabbak, vörösebbek-barnásabbak.
      A HNY lilái a kékes-orgonás-ibolyás lilák, a LNY lilái inkább a vöröses-padlizsános lilák.
      Illetve a HNY-nak nem állnak rosszul a Világos Nyár árnyalatai sem, főként a bőrtónus világossága okán.
      A LNY itt egy kicsit lecsúszik, ugyanis ő a világossági értékben megáll egy szürkésebb, tompább értéknél.

      Remélem tudtam segíteni!
      Üdv!
      Timi

  2. Gyönygi 2017-04-02 - 23:02 - Válasz

    Szia Timi!
    Jó a cikk, mint ahogy a többi is, nagyon színvonalas a blogod! Sokat merítek belőle.
    Kíváncsian várom a tavaszt, mert ugye a meleg tónusból vált át a hamvasba. Tapasztalom magamon, hogy olyan színek is jól állnak, amelyek régebben pocsékul, ellenben a kedvenc meleg árnyalataim elidegenedtek tőlem Szóval tényleg kíváncsi vagyok ezekre a változásokra…
    Üdv,
    Gyöngyi

    • Molnár Tímea 2017-04-03 - 12:42 - Válasz

      Kedves Gyöngyi!

      Köszönöm a hozzászólásodat, örülök, hogy tetszik az oldal! 🙂
      A tavasz típusoknál én úgy gondolom, egyedül a világos tavasz csúszhat át világos nyárba idős korában.
      A természetes őszülés némiképp letompítja a meleg típusokat, viszont teljesen szerintem egy klasszikus, vöröses hajú karakter sose kerül át a hideg színvilágba, legfeljebb semlegesebb területre.

      Üdv!
      Timi

Hagyj üzenetet

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..