Az előnytelen színek fizikai reflexiói egyes típusoknál egy kicsit eltérők, viszont van egy nagyon domináns, optikai jelzés, amit legjellegzetesebben a Tél típusokon figyelhetünk meg:
A hajszín fekete parókává válik az előnytelen színek mellett!
Ha disszonáns árnyalat kerül az arcunk közelébe, mindig összetett hatást láthatunk:
– A bőrtónus elszíneződik.
– A bőrhibák kiugróbbá válnak.
– A szemkörnyék karikásabbá válik.
– A szemszín letompul.
– Az ajkak elszíneződnek.
– A hajszín (a Tél típusoknál) uralkodóvá válik az összképben.
Miért?
Mert az egymást negatívan kioltó színreflexióban minden árnyalat kicsit leszürkül, vagy eltolódik, kivéve a Tél típusok közép-sötétbarna hajtónusa.
Tegyünk feketét tompa és fáradt színek közé. Mit fogunk észrevenni mindenből? A feketét. (Lássuk be, kevés dolog tudja kimozdítani a feketét a „feketeségéből.”) Így válik a Tél típus amúgy nemes hajszíne rideggé, sprőddé egy előnytelen színhatásban, és mint ilyen, azonnal magára vonja a figyelmet.
Nézzünk egy konkrét példát:
Jennifer Connelly igazi, klasszikus Hófehérke típus, középbarna, hamvas hajszínnel (vagy egy nagyon jó fodrásszal).
A mosott kőszínű kabát tompítja az arcát, viszont túlzóan felerősíti a hajszínét, mint az a bal oldali képen is látható. A pasztell színvilág nem előnyös a Tél típusoknak. (Se a hajszínüknek.) 🙂
Ha az arc közelében viselt színek képesek válaszolni a hajszínben rejtőző (közel fekete) mélységekre, akkor a hajtónus is az egység részévé válik, nem követel magának túlzó figyelmet. Mint a jobb oldali képen látható, ahol a hófehér blúz mellett a haj gyönyörű, fekete végpontban teljesedhet ki, a tiszta piros pedig megkoronázza ezt az összhatást.
Amikor elillan a hajszín
A visszafogottabb hajszínek éppen fordítva működnek, azaz szélsőséges színhatások mellett elszürkülnek, eltűnnek, kevesebbnek látszanak. És nem csak a hajszín, a szemöldök is kopottá válik!
(Férfiaknál gyakran lehet látni, mintha a kopaszodás is jelentősebbnek tűnne egy túl sötét, túl intenzív árnyalat tompító hatása mellett. Erre mondhatjuk, hogy az előnytelen színek mellett magasabb a homlokunk is.)
Miért?
Azért, mert a tompább hajszín nem tudja felvenni a versenyt egy sokkal mélyebb és karakteresebb árnyalattal.
Ez a hatás minden világos-közepes színtípuson megfigyelhető, legyen szó Nyarakról, Tavaszokról, Őszökről.
Ha a színtulajdonságaink visszafogottabbak, sokkal jellemzőbben válunk mi magunk „kevesebbé” egy szín mellett.
Lássuk az ellenpéldát.
Diana hercegné tökéletesen megtestesítette a Nyár típust. Hogy Világos, vagy inkább Hideg Nyár típus volt-e, arról megoszlanak a vélemények. Egy biztos, ha megnézzük a fenti példához hasonló összeállításban, nagyon jól látszik, mennyire sápasztó is volt rá nézve a télies színpárosítás.
Ugyanis a fekete mellett nem tudnak azok a fény-árnyék játékok megmutatkozni, amik a maguk természetességében a legsötétebb és legvilágosabb pontokként működnek a megjelenésben. A fekete és a piros uralja a képet.
Ha azonban Diana adottságaihoz közelebbi, és visszafogottabb színhatást figyelünk meg, mint a jobb oldali példán, látható, hogy mennyire szépen kiegészítik egymást az árnyalatok a hajában, és a kabátban. A ruha legsötétebb és legvilágosabb pontjai viszonylag közel állnak Diana legsötétebb és legvilágosabb jegyeihez, így végeredményben az arc tud a középpontban lenni.
Az, ami kevés egy Tél típusnak, éppen elegendő egy Nyár típusnak és fordítva.
Mi a tanulság mindebből?
Talán az, hogy érdemes megfigyelnünk, hogyan is változik, erősödik, tompul a hajszínünk szín-és fényhatása egy-egy árnyalat közelségére. Az talán biztosan mondható, hogy egy sötétbarna/fekete hajszín és a tompa színek csatájából sose az előbbi kerül ki vesztesként. Ez is egy jó kiinduló pont lehet a színeink felfedezésében.
"A lelkiség nem annak a tudása, hogy mit akarsz, hanem annak a megértése, hogy mire nincs szükséged." Anthony de Mello
Szia Timi!
Jó,már a blogolvasók is megszokhatták,hogy MINDIG valamilyen kérdéssel fordulok hozzád.
Hát…most sem lesz másképp?
Pát héttel ezelött vettem egy mahagóni hajszinezőt,azon az alapon,hogyha Sötét ősz típus vagyok biztosan jól kell állnia.De eddig még visszakoztam.
Mert:
1,Félek attól,hogyha a nagyrésze ki is mosódik,egy kis része még benne fog maradni a hajamban,hiába,hogy hajszinező.
2,Jó,a megjelenés egészéhez kell mérni a hatást,de én különösen aggódok attól,hogy hogy fog illeni a szemöldökömhöz az árnyalat.
Mert akárhogy is nézegettem,a szemöldököm szürkés alapú,és nem meleg árnyalatú.(bár lehet,hogy az objektív szemüvegem van rajtam,mert a napfényben látok egy kis szőkés-meleg csillogást)
Mit gondolsz?Hogyha mégis beszínezem,akkor a szemöldökömnek is bele kell simulnia a hajam színéhez,és nem egy szürke vonalként fog ott lenni.Mert én leginkább ettől tartok.
Üdv:Sári
Kedves Sári!
Köszönöm a hozzászólásod.
Nehéz látatlanban igazán jó tanácsot adni, mivel nem tudom, milyen a hajszíned, a szemöldököd és a színező.
Tapasztalataim alapján mindenképpen professzionális terméket érdemes keresni, de a hajszínezők kimosódása egyénenként változó (volt-e előtte festve a haj vagy nem, hányszor mosol hajat egy héten, milyen sötét-világos a saját hajszíned stb.)
Ha szürkés alapú a szemöldököd, lehet, hogy nem vagy meleg színtípus? A nyár-és a tél típusok szemöldöke kifejezetten inkább szürkés, mint barnás.
Lehet érdemesebb lenne nem a teljes hajadat beszínezni, hanem mondjuk csak pár tincset, hogy lásd az eredményt. 🙂
Melírozós sapkát bármelyik fodrász kellékben vehetsz ehhez a művelethez.
Üdv!
Timi